"Російські залізниці" готуються до вимушеного скорочення працівників через фінансові труднощі, спричинені різким падінням вантажоперевезень і зростанням кредитних ставок.
Про це повідомляє The Moscow Times.
Як зазначається, глава РЖД Олег Бєлозьоров доручив своїм заступникам і керівникам структурних підрозділів до 1 листопада підготувати пропозиції щодо оптимізації штату, структурних змін і коригування розкладу.
Крім того, держкорпорація запровадила обмеження на прийом нових співробітників, щоб "підвищити ефективність роботи в умовах зниження обсягів перевезень та складної економічної ситуації", — розповів представник компанії.
"Ще в серпні РЖД відправили частину працівників центрального апарату та управлінь доріг у примусово-добровільні неоплачувані відпустки — по два дні щомісяця за власний рахунок. Тепер йдеться вже про повноцінне скорочення штату, яке зачепить управлінський персонал", — пише видання з посиланням на РБК.
З моменту початку війни проти України обсяги перевезень РЖД стрімко падають: на 3,9% у 2022 році, на 0,2% у 2023-му та на 4,1% у 2024-му, що стало найгіршим показником за останні 15 років.
За дев’ять місяців 2025 року спостерігається ще глибше падіння — мінус 6,7% у річному вимірі. Зниження зафіксовано практично в усіх категоріях вантажів:
- вугілля — на 2,3%,
- кокс — на 16,2%,
- нафта і нафтопродукти — на 5,3%,
- цемент — на 13,8%,
- будівельні вантажі — на 13,1%.
Найбільше скорочення — у перевезеннях зерна, які впали на 26,6%.
Щоб утримати фінансову стабільність, РЖД урізали інвестиційну програму майже на 40%, поставивши на паузу масштабні інфраструктурні проєкти — зокрема, розширення БАМу та Транссибу, які мали забезпечити збільшення експорту сировини до Китаю.
Загальний обсяг інвестицій зменшили з 1,3 трлн рублів до 890 млрд, а згодом — ще на 32,5 млрд рублів. Під скорочення потрапили видатки на модернізацію колій, оновлення рухомого складу та закупівлю локомотивів і вагонів.
Фінансові результати компанії стрімко погіршуються: чистий прибуток РЖД у 2024 році впав у дев’ять разів — до 13,9 млрд рублів, а за перше півріччя 2025-го скоротився у 23 рази, до 2,7 млрд рублів, згідно з офіційною звітністю за РСБО.
Раніше ми писали, що вартість нафти Urals, основної експортної марки російських нафтових компаній, вперше з весни 2025 року опустилася нижче 50 доларів за барель.