Трубопровід "Самара-Західний напрямок" відомий також як "труба Медведчука", який Україна нещодавно повернула до державної власності, не використовується після російського вторгнення, проте є сподівання, що він ще послужить нашій країні.
Про це йдеться у матеріалі "Апострофа".
Читайте також: "Труба Медведчука" та рука Кремля: хто реально управляв важливим активом і куди йшли гроші
Трубопровід свого часу був створений для транспортування нафтопродуктів з боку Росії до західного кордону Радянського Союзу. При цьому після розпаду "соціалістичного табору" і здобуття Україною незалежності він використовувався досить нерегулярно.
"За останні десятиліття обсяги транспортування трубопроводом сильно коливалися. В деякі періоди по ньому досить активно здійснювався транзит нафтопродуктів до Угорщини. Проте були і періоди, коли він практично не використовувався. Найбільш активно труба працювала в 2016-2019 роках. В цей період вона використовувалася майже на межі своїх можливостей. Причому переважно пальне, яке надходило по трубі, призначалося не для транзиту до Угорщини, а для постачання на український ринок", - сказав у розмові з "Апострофом" директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
За оцінкою експерта "Нафторинку" Олександра Сіренка, в найбільш продуктивні роки через розливну станцію в Звягелі у Житомирської області до України потрапляло до 1 мільйона тон дизелю на рік (при загальному споживанні 5-6 мільйонів тон на рік).
Проте з початком повномасштабного російського вторгнення імпорт дизелю з Росії та Білорусі до України став неможливим. І можна передбачити, що навіть після закінчення бойових дій таке постачання навряд чи відновиться. Відтак трубопровід фактично втратив своє початкове призначення, і держава отримала у власність своєрідну "валізу без ручки".
Однак ситуація не є безнадійною, і перспективі "труба Медведчука" ще може зіграти значну роль у забезпеченні України необхідним пальним.
"Труба очевидно вже не запрацює в своєму основному напрямку. Проте після війни її цілком можливо використовувати в реверсному режимі. По ній можна буде налагодити постачання нафтопродуктів з європейських країн. Вона здатна забезпечити до 10% від потреб держави в дизельному пальному. Це робить її цінним активом і перспективним інфраструктурним об’єктом для повоєнного відновлення економіки", - пояснює Олександр Сіренко.
Детальніше читайте у матеріалі "Апострофа": "Медведчуку труба: яка Україні користь від важливого активу кума Путіна"
- Вас також може зацікавити:
Захід може передати Україні заморожені активи РФ: експерт пояснив, коли це буде можливо
Конфіскація активів РФ: в США знайшли законний спосіб передати гроші Україні
Десятки мільярдів на відновлення: коли Україна отримає російський конфіскат від США